Kapitalinis variklio remontas

Priežastys, dėl kurių yra atliekamas kapitalinis variklio remontas:

  • sumažėjusi kompresija,
  • padidėjusios variklinės alyvos sąnaudos,
  • neleistinas detalių susidėvėjimo lygis.

Kapitalinio remonto metu yra tikrinamas kiekvienos detalės nusidėvėjimas: variklio bloke — pagrindinių alkūninio veleno įdėklų, švaistiklinių įdėklų, paties alkūninio veleno kaklelių išdilimas, stūmoklių žiedų, stūmoklių, alyvos siurblio, balansinio veleno; variklio galvutėje — vožtuvų, vožtuvų lizdų, vožtuvų kreipiančiųjų, kompensatorių, paskirstymo velenėlio kaklelių ir kumštelių.


Variklio remontas. Visaurida
Variklio remontas. Visaurida

Paskirstymo dirželių keitimas

  Dauguma rimtų servisų keisdami skirstomąjį dirželį visada daro taip, kaip rekomenduoja gamintojas. Daugeliu atvejų kartu patariama pakeisti ir skirstomuoju dirželiu varomą vandens siurblį bei tarpines. Tai, kad guoliai ir įtempėjai atrodo dar geri, visai nereiškia, kad jie išlaikys iki kito planuoto minėto dirželio keitimo, t.y. dar 60 ar net 120 tūkst. km. Nei vieno serviso meistrai negali tiksliai nustatyti bei pasakyti, kiek ilgai dar tvers viena ar kita detalė. Gali atsitikti taip, kad sąlyginai “geros” detalės staigiai subyrės prieš baigiantis terminui. Dėl to gali nutrūkti pats dirželis, o tai jau rimtas variklio gedimas. Net jei vairuotojas patyręs ir laiku išgirs įtartinus garsus, jo laukia gerokai didesnės problemos nei pavyks sutaupyti nekeičiant guolių bei įtempėjo. Vien tik nuimti skirstomąjį dirželį paprastai kainuoja daugiau nei detalės, kurių sąskaita ruošiatės taupyti. Taip pat svarbu atminti, kad guoliai ir įtempėjas susidėvi netolygiai. Todėl kartais ir naujas dirželis, uždėtas ant senų guolių, nutrūksta jau po kelių šimtų kilometrų.  

Variklio galvučių remontas

  Remonto metu variklio galvutėje keičiami vožtuvai, vožtuvų kreipiančiosios,  kompensatoriai, riebokšliai, vožtuvų svirtelės, jei būtina — velenėliai.  

Variklio remontas. Visaurida